Sinclair Moves On from Stolen Spat

Publish date:
Updated on

In the end, did Sinclair Broadcast Group Inc. stations’ story about an anti-John Kerry documentary have any impact on the presidential election? Sinclair CEO David Smith doesn’t know, and he isn't sweating it..

“What was its effect? I haven’t got a clue,” he says. “That’s not my issue.”

Smith does have an issue with publications, including B&C,, that characterized the program as a retreat from original plans to air a full version of Stolen Honor: Wounds That Never Heal. Sinclair officials insist that they never planned to run Stolen Honor in its entirety.

“My news department produced a television show that the vast majority of my audience characterized as a pro-Kerry piece,” Smith says. “In fact, that’s what I saw it as. Lots of people saw it that way. We produced a piece we regard as fair and balanced. There were no lies, no words put in people’s mouths.”

In a conference call with analysts, the voluble and controversial Smith said the controversy gave Sinclair “probably tens of millions” of dollars’ worth of promotion that will increase the audience of Sinclair’s newscasts.